Hrvati godišnje pojedu 25 milijuna litara sladoleda

Autor: Darko Bičak , 14. ožujak 2013. u 08:20
Photo: Sanjin Strukic/PIXSELL

Slastičarstvo je sezonski posao pa je poslodavcima najveći problem zadržati kvalitetnog radnika.

U Hrvatskoj se godišnje pojede oko 25 milijuna litara sladoleda, a od čega pet milijuna onog proizvedenog u malim obrtničkim radnjama – slastičarnicama.

Zanimljivo je da se gotovo polovica obrtničkog sladoleda proizvodi i prodaje samo tijekom turističke sezone na jadranskoj obali. Kako turisti dolaze iz čitave Europe, a i iz svijeta, nužno je zadovoljiti njihov ukus, koji je često, za domaće prilike, egzotičan. Stoga je održavanje tehnološkog koraka s trendovima u proizvodnji sladoleda u svijetu nužnost gotovo svakog domaćeg proizvođača, bilo velikog industrijskog ili malog obrtnika. Zbog toga se održavaju stalne edukacije na kojima se slastičari, pogotovo oni manji, mogu upoznati s novitetima i praksom poslovanja u razvijenim zemljama.

Talijani lideri u opremi
Takva dvodnevna edukacija održana je ovog tjedna i u Zagrebu gdje su se predstavile talijanske tvrtke PreGel, Carpigiani, Orion te Longoni, a domaćin im je bila hrvatska tvrtka Konding koja se bavi inženjeringom, prodajom i održavanjem slastičarske opreme u našoj zemlji. Istovjetno događanje će se krajem ovog tjedna održati i u Osijeku, a tijekom travnja i u Opatiji te Šibeniku. Aleksandar Andrić, vlasnik i direketor Kondinga, pojašnajva da u Hrvatskoj gotovo da i nema proizvođača slastičarske opreme već se gotovo sve mora uvoziti. Za razliku od opreme, većinu sastojaka za sladoled, a i kolače, moguće je nabaviti od domaćih proizvođača."Italija je svjetski lider u proizvodnji slastičarske opreme i gotovo dvije trećine svjetske slastičarske industrije se opskrbljuje od proizvođača opreme iz te zemlje", kaže Andrić. U Zagrebu su bili predstavljeni Carpigiani strojevi, pasterizatori u aparatu za soft-ice, Orion vitrine, shock-freezeri i zamrzivači. Isto tako, tvrtka Longini se predstavila sa svojim uspravnim vitrinama i pratećom opremom. Andrić ističe da se radi o vrhunskoj opremi za obrtničko slastičarstvo, ali isto tako i za industrijsku proizvodnju.Tako je 100-injak slastičara koji su pohodili Dane otvorenih vrata PreGela moglo vidjeti novitete i nove ideje za dekoraciju i serviranje smrznutog jogurta (Frozen Yogurt) i soft-ice sladoleda.  

Sezonski radnici
U Hrvatskoj postoji gotovo 500 malih slastičarnica, a od čega njih polovica ima sezonski karakter poslovanja, dakle samo u ljetnim mjesecima turističke sezone. No, takvo poslovanje, iako se radi samo nekoliko mjeseci, puno je zahtjevnije od onog cjelogodišnjeg u gradovima. Naime, u jeku sezone, na vrhuncu potrošnje u večernjim satima, je potrebno zadovoljiti jako veliki broj kupaca, a u drugim dijelovima dana gotovo da i nema kupaca. Stoga je nužno imati vrhunsku opremu koja u takvim "pikovima" može odgovoriti zahtjevima za maksimalnom proizvodnjom sladoleda, a da istovremeno ne dolazi do zastoja i kvarenja same kreme. Osim najkvalitetnije opreme, takvim slastičarnicama je potrebna i najkvalificijarnija radna snaga koja će znati privući masu turista, a istodobno im pružiti brzu i kvalitetnu uslugu. No, kako se požalio jedan slastičar s Raba, nije problem takvog radnika ili radnicu platiti pet ili 10 tisuća kuna mjesečno, već je pitanje kako do takvog radnika doći kada mu se može ponditi angažman od samo nekoliko mjeseci."U udarnim danima ljeta radim promet od 10.000 kuna na dan i po tom pitanju je apsolutno nevažno da li mene radnica stoji dvije ili tri tisuće kuna više ili manje na mjesec. No, dosad nisam uspio pronaći način kako takvog kvalitetnog radnika zadržati i preko zime jer izvan sezone gotovo da i nemam posla. Istodobno će takav kvalitetan radnik uspijeti naći posao u cjelogodišnjem aranžmanu u inozemstvu", požalio se rapski poduzetnik.

Trendovi

Novi okusi

Talijanski stručnjaci su domaćim sladoledarima prikazali i novitete u trendovima sladoleda za 2013. godinu prema kojemu bi se ove godine trebao najviše tražiti sladoled od pistacija te umaci od bijele čokolade i lješnjaka. Isto tako, moglo bi biti popularano i karamelizirano voće, pogotovo smokve, s okusima limuna i vučjeg trna. Kao novitet su istaknute i sladoledne mješavine Cremosa 50 i Venezia 100 koje distributeri nude kupcima u Hrvatskoj.

Komentirajte prvi

New Report

Close