FER kupio prvi hrvatski električni auto

Autor: Bernard Ivezić , 12. studeni 2013. u 22:00
Uz strateškog investitora, Majetić kaže da bi mogao otvoriti 1000 radnih mjesta/Robert Anić/PIXSELL

Za Loox su zainteresirani Agrokor, ali i kupci izKalifornije te ostalih velikih gradova u SAD-u i Rusiji , kaže Vjekoslav Majetić, vlasnik Dok-Inga.

Direktor Dok-Inga Vjekoslav Majetić nakon četiri godine razvoja prvog hrvatskog električnog automobila Looxa napokon ima prvog kupca, ekskluzivno doznaje Poslovni dnevnik.

Fakultet elektrotehnike i računarstva iz Zagreba u procesu je potpisivanja ugovora s Dok-Ingom o nabavi prvog Looxa. Na FER-u su nam potvrdili da još samo čekaju da im Dok-Ing vrati potpisani ugovor.Sven Lončarić, FER-ov voditelj projekta "Inovativni računalni vid za sigurniji promet", koji je naručio Loox, kaže da je Dok-Ing pobijedio na vrlo zahtjevnom javnom natječaju. "Tražili smo maksimalnu fleksibilnost, lokalnu podršku i iskustvo u izradi električnih vozila, što je Dok-Ing zadovoljio", ističe Lončarić.

 

50tisuća

eura cijena je Dok-Ingova Looxa

Objašnjava da je FER odlučio kupiti električno vozilo kako bi pojačali kapacitete fakulteta u istraživanjima i razvoju za automobilsku industriju budućnosti. Navodi da će u okviru projekta Dok-Ingov Loox biti opremljen senzorima i kamerama pomoću kojih će se raditi mjerenja i istraživanja u asistiranom parkiranju, vožnji te prepoznavanju sposobnosti vozača da upravlja vozilom. "Rezultat će biti mogućnosti novih oblika suradnje s domaćim automobilskim klasterima Croatiom, AD Klasterom i novim nacionalnim autoklasterom te inovativnim tvrtkama poput Dok-Inga i Rimca kako bi se omogućio prijenos znanja u gospodarstvo i stvaranje pretpostavki da hrvatske tvrtke razvijaju sofisticiranije proizvode u autoindustriji", kaže Lončarić.Vjekoslav Majetić, koji je u utorak premijerno na sajmu Inova na Zagrebačkom velesajmu izložio finalne modele Looxa, kaže da je ponosan što za prvi hrvatski električni automobil ima hrvatskog kupca.

Navodi da je dva Looxa već mogao isporučiti u Hollywood, ali nije htio."Drago mi je što je za ovakav domaći visokotehnološki proizvod, koji sam sam razvio svojim novcem dok su primjerice Amerikanci Tesli dali pola milijarde dolara bespovratnih potpora, priznanje ipak prvo dobio u domovini, i to unatoč jalu koji je na svakom koraku pratio ovaj projekt", kaže Majetić. Dodaje da se ne boji da će nedostajati kupaca unatoč planiranoj prodajnoj cijeni od 50.000 eura. Kaže da je za Loox zainteresiran Agrokor, ali i kupci iz Kalifornije te ostalih velikih gradova u SAD-u i Rusiji. Navodi da će nakon Nove godine otvoriti knjigu narudžbi i krenuti s maloserijskom proizvodnjom.

"Proizvodit ću desetak komada godišnje, a ako uspijem pronaći strateškog partnera voljnog ući u investiciju od 150 milijuna eura, u Hrvatskoj će niknuti prva tvornica automobila i ovdje ću otvoriti tisuću radnih mjesta", kaže Majetić. Objašnjava da su ulagači skeptični prema ulaganjima u autoindustriju, a veliki igrači preferiraju vlastiti razvoj. No, neprekidno mu se otvaraju nove prilike, pa je posljednji interes za takvu investiciju stigao iz Kine. Navodi da se sad priprema za taj razgovor.

Na upit je li neka tvrtka ili fond iz Hrvatske pokazala interes, odgovorio je da nije. "Ali imali smo izvanrednu podršku HBOR-a, HGK i Grada Zagreba te se u daljnjem razvoju nadamo dobroj suradnji s HEP-om i drugim ključnim čimbenicima ekosustava bitnog za razvoj domaće industrije električnih automobila", kaže Majetić.Otac prvog hrvatskog električnog automobila otkrio nam je da će Loox koji je kupio FER ubrzavati do 100km/h za šest sekundi, imati 150 konjskih snaga i autonomiju od 200 kilometara u gradskim uvjetima vožnje. "Pazili smo na sve detalje i stoga se svime, od otvaranja automobila preko svjetala do podašavanja sjedala i praćenja stanja baterije, upravlja pomoću mobilne aplikacije na vozačevom smartphoneu", zaključuje Majetić. 

Komentari (4)
Pogledajte sve

Ne vjerujem da je promašaj električni auto. Ova auta puno manje zagađuju od benzinskih auta. Energija dobivena u energetskom sustavu dolazi u RH iz hidroelektrana koje ne zagađaju okoliš. Osim toga iskoristivost je puno veća. Naravno da Njemcima ne odgovara elektromobilnost, pa oni žive odo ovih vozila. Mislim da su se naši dobro pozicionirali te stekli neka znanja u elektromobilnosti. Od prijenosa do obrade metala….
Ne živi Doking i Rimac od državnih subvencija, nego se ljudi bore na tržištu….jadna ti majka tko od RH očekuje pomoć…

lik se bavi elektroautima samo da bi pokupio poticaje od drzave i slične beneficije a sam projekt je čisti promašaj kao i onaj rimčev sa superautom.

tesli je dionica pala 30 posto u mjesec dana otkad su počela samozapaljenja.

elektro auto i dalje itekako zagađuje jer treba struju koja se proizvodi iz raznih izvora a većina zagađuje.
novi njemački modeli troše 1-2 litre/100 km goriva i to će biti prijelazno razdoblje dok se ne predje na vodik.

Objašnjava da su ulagači skeptični prema ulaganjima u autoindustriju, a veliki igrači preferiraju vlastiti razvoj.

Mozda su skepticni prema ovom automobilu jer se Tesla Model S, koji je puno vece auto od ovoga moze kupiti za 47500 eura. Nisam siguran da ce naci puno kupaca koji ce platiti 50000 eura za ovako mali auto.

New Report

Close