Električni bicikli iz Karlovca : Aduti su im niska cijena i retro dizajn

Autor: Snježana Bičak/VL , 02. listopad 2015. u 15:51
Cijena varira, od osam do 15 tisuća kuna, ovisno o opremi/K. Štedul Fabac/PIXSELL

Ispituju tržište i vjeruju da će za veće narudžbe biti spremni na proljeće. Zasad rade modele po narudžbi, po željama kupca.

Kad su početkom ljeta javnosti predstavili svoj prvi električni bicikl, inženjeri karlovačke tvrtke ENA nisu ni slutili da će njihov narančasti bicikl izazvati veliku pažnju građana.

Naime, prvi su električni bicikl napravili slijedeći narudžbu udruge Carpe Diem, koja je trebala bicikl za projekt u sklopu kojeg bi se na biciklu do informativnih točaka po gradu prevozili leci s podacima o događanju u gradu. "Otad smo imali dosta upita, posebno tvrtki koje su zainteresirane za nabavu električnih bicikala za svoje djelatnike, kojima bi to bila zamjena za automobile. Dosad smo napravili tri prototipa bicikla koji su na korištenju u Karlovcu i Jastrebarskom, a podatke o njima imamo i na internetskim stranicama. Zasad ispitujemo tržište i vjerujem da ćemo za veće narudžbe biti spremni u proljeće. Ono po čemu se naši električni bicikli izdvajaju od ostalih koje proizvode tvrtke u Hrvatskoj poseban je retro dizaj i prihvatljiva cijena dostupna svačijem džepu. Bicikli su izrađeni od kvalitetnih materijala, ali s malo opreme, pa mogu imati i nižu cijenu. Primjerice, cijena narančastog bicikla je 15.000 kuna, no ako bi bicikl imao manje opreme, i cijena bi mogla biti niža, do osam tisuća kuna", objašnjava Josip Bišćan, jedan od inženjera u tvrtki koji se bavi dizajnom bicikla.

 

Bišćan

Imali smo dosta upita tvrtki koje bi automobile zamijenile el. biciklima

Naime, svatko tko želi električni bicikl s inženjerom u tvrtki složit će ponudu, kao kada kupuje automobil, i odabrati opremu koju želi i može platiti. Retro izgled rame koja je napravljena od posebne čelične legure po standardima automobilske i avioindustrije, detalji poput proširenog 'guvernala' i šireg, udobnog sjedala, glavni su aduti karlovačkog električnog bicikla. Ima snagu motora od 250 W, prijenos sa šest brzina, bateriju koju je moguće skinuti s bicikla i puniti na struju, poput mobitela. Kad je puna, moguće je prijeći od 30 do 60 kilometara i voziti do 25 kilometra na sat. U ponudi imaju i moped, koji nalikuje mopedima iz 50-ih godina prošlog stoljeća, sa snagom motora od 1000 W.

"Osim muškog, imamo projekt i za ženski bicikl. Naime, suprutno uvriježenu mišljenju, elektrobicikli ne mogu zamijeniti klasične bicikle, već automobile. Obitelji uglavnom trebaju dva vozila ako supružnici rade u raznim smjenama, a ukoliko im je preskupo održavati dva automobila, električnim biciklom se može na posao, jer je vožnja udobna i nema velikog zamaranja. U Hrvatskoj odlazak biciklima na posao možda nije toliko 'in' kao u drugim zemljama, no vjerujem da će se i to promijeniti", kaže Bišćan. Dodaje kako tvrtka Rimac, najpoznatija u Hrvatskoj po proizvodnji električnih bicikala, s razlogom ima skupe bicikle jer oni imaju puno opreme od najkvalitetnijeg materijala. Stoga karlovački bicikli svoje mjesto na tržištu, kojemu će se potpuno otvoriti u proljeće iduće godine, vide u povoljnoj cijeni. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

3000 maraka niska cijena?

a da malo otvorite ebay pa vidite koliko su conversion kitovi, na to dodajte cijenu kakvog polovnog ili cak i novog bajka i zavrsili ste sve za 1000 maraka

New Report

Close