Europska investicijska banka (EIB) priopćila je da je odobrila 120 milijuna eura zajma za proširenje zagrebačke zračne luke čime će se financirati dizajn i izgradnja nove zgrade putničkog terminala.
Zagrebačka zračna luka najvažnija je zračna luka u Hrvatskoj, koja predstavlja ključnu prometnu poveznicu unutar Hrvatske, balkanske regije i ostatka Europe, kaže se u priopćenju EIB-a.
Kad bude dovršena, zagrebačka zračna luka osigurat će dodatne kapacitete za ublažavanje postojećih prometnih čepova i olakšati prihvat očekivanog porasta prometa u budućnosti. Taj će projekt pridonijeti jačanju konkurentnosti Hrvatske, buduće članice Europske unije, zbog njezinog položaja na sjecištu prioritetnih paneuropskih prometnih koridora V i X, ističu u EIB-u.
Dodaju da je pored toga riječ o prvom projektu koncesijskog tipa koji je podupro EIB za koji se očekuje da se financira uz pomoć inovativne financijske sheme javno-privatnog partnerstva u Hrvatskoj. Zbog toga bi mogao postati katalizator za druge projekte tog tipa koji bi se mogli razviti u Hrvatskoj i regiji zapadnog Balkana, kaže se u priopćenju.
Vlada je lani u travnju s francuskim konzorcijem Zagreb Airport International Company (ZAIC) potpisala Ugovor o koncesiji za izgradnju i upravljanje Zračnom lukom Zagreb, kojim je ZAIC dobio 30-godišnju koncesiju za izgradnju novog putničkog terminala na zagrebačkom aerodromu i upravljanje postojećim i novoizgrađenim terminalom te pripadajućom infrastrukturom.
Ugovor o koncesiji predstavlja investiciju od ukupno 324 milijuna eura, od čega 236 milijuna eura za projektiranje i izgradnju novog terminala i 88 milijuna eura za održavanje cjelokupne infrastrukture zračne luke u vrijeme trajanja koncesije. Ugovor o koncesiji sadrži financiranje, projektiranje i gradnju aerodromskog terminala koji će zamijeniti sadašnji te korištenje cijele zračne luke tijekom 30 godina.
Radove na izgradnji izvest će Bouygues Batiment International u partnerstvu s Viaduktom i drugim hrvatskim tvrtkama. Kad bude dovršen, novi terminal moći će primiti pet milijuna putnika za razliku od dosadašnjih dva milijuna.
Ukupni koncesijski prihod kroz 30 godina iznosit će 1,94 milijarde eura, odnosno po vrijednosti u vrijeme sklapanja ugovora 540 milijuna eura. Novi terminal trebao bi biti izgrađen u roku tri godine.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu