Vlada je uvijek razmatrala nekoliko modela vraćanja dugova Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka-Zagreb (ARZ), pri čemu je monetizacija najpovoljnija s obzirom na taj cilj, rekao je Hini dobro upućen izvor, komentirajući današnje napise u dnevnom tisku kako postoji rezervni plan za monetizaciju – privatizacija HAC ONC-a.
Prema medijskim napisima, Vlada ima rezervni plan za monetizaciju autocesta, ako Ustavni sud odobri održavanje referenduma o monetizaciji i ako ona na referendumu propadne. U tom slučaju, piše današnji Jutarnji list, Vlada planira privatizaciju tvrtke za održavanje i naplatu autocesta, HAC-ONC-a kroz model inicijalne ponude dionica (IPO).
Po tome scenariju, ARZ bi bio pripojen HAC-u, a potom bi država kroz HAC dala na prodaju 51 posto vlasništva u HAC-ONC-u koje bi ponudila domaćim mirovinskim fondovima, zaposlenicima u HAC-u te ostalim građanima. Na taj način, prikupilo bi se 1,2 milijarde eura.
Hinin sugovornik kaže da Vlada cijelo vrijeme razmatra više modela koji bi osigurali vraćanje dugova HAC-a i ARZ-a, koji ukupno iznosi 4,2 milijarde eura. Pritom ističe da je monetizacija najpogodniji način s obzirom na cilj, a to je vraćanje dugova.
Provedbom modela o kojem pišu današnje novine, ukupni dug autocestovnog sektora smanjio bi se samo za trećinu, a dvije trećine ostale bi nepokrivene, dok je monetizacija znatno perspektivnija u tom pogledu, kaže Hinin izvor. Dodaje također da bi ARZ u svakom od razmatranih modela bio pripojen HAC-u.
Krajem prošle godine pristigle su neobvezujuće ponude za koncesiju hrvatskih autocesta. Ponude su navodno dostavili investicijska banka Goldman Sachs, zajedno s hrvatskim mirovinskim fondovima, austrijski Strabag i australska Macquarie grupa.
Uslijedili su pregovori s ponuđačima koji bi trebali potrajati četiri mjeseca. U travnju bi natjecatelji trebali biti pozvani na predaju obvezujućih ponuda, a potom bi bio proveden odabir najpovoljnije ponude. Odabrani natjecatelj imao bi rok od tri mjeseca da zatvori financijsku konstrukciju i uplati jednokratnu koncesijsku naknadu u državni proračun.
No, cijeli je taj proces u sjeni mogućnosti raspisivanja referenduma na kojem bi se građani izjašnjavali jesu li za monetizaciju. Za raspisivanje referenduma inicijativa "Ne damo naše autoceste" prikupila je dovoljan broj potpisa, a saborski Odbor za Ustav, poslovnik i politički sustav predložio je da se referendumsko pitanje uputi na ocjenu ustavnosti, o čemu će danas glasovati Sabor.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Sudeći po intervjuima koji su provedeni u Splitu među građanima,
SPLIĆANI imaju najviše interesa i novaca za kupnju obveznica ili dionica za
autocestu…..!
ponuđene su i sada da se njima građani voze, ali se ne voze, nemaju za gorivo i cestarine, a će kupovati dionice, dok OMF ulažu u propale projekte, Milanović i Hajdaš bi da im građani plate autoceste, a da HAC-ONC-ovci i dalje krčme po svome, napišite koliko ih ima, kolike su im plaće i koliko novca nestaje na održavanje
Kaj, ponudit ce komad asfalta kao sto je Poljud prodavao dio travnjaka [emo_smijeh]
Ja kupujem onaj koji je par puta oforban, tu ima najvise suske za iscjediti [emo_plazi]
[emo_vrtimise]
II. JAVNE CESTE
Pravni status javnih cesta
Članak 3.
(1) . Javne ceste su javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Republike Hrvatske.
(2) Javne ceste se ne mogu otuđiti iz vlasništva Republike Hrvatske niti se na njima mogu stjecati stvarna prava
dakle, vlada nije vlasnik AC nego građani RH i kako to oni misle građanima prodati ono što je već njihovo???[emo_vrtimise]
nadalje, HAC i ARZ su su drž. tvrtke za PLANIRANJE I UPRAVLJANJE JAVNIM CESTAMA , da bi predmetne tvrtke mogle biti privatizirane potrebno ih je organizirati u D.D a kako su Javne ceste javno dobro u općoj uporabi u vlasništvu Republike Hrvatske tako se pravo upravljanja autocestom
može ostvariti jedino koncesijom a upravo referemdumskom inicijativom se traži izmjena Zakona o cestama na naćin da se izmjeni zakon u dijelu:
(4) Izgrađene javne ceste su strateški interes Republike Hrvatske i zabranjeno ih je davati u koncesiju za javne usluge.«.
stoga, na koji naćin oni to misle organizirati AC u D.D. ili operatora u D.D. i zatim ih privatiziratzi kada, ako referendum prođe i zabrani se koncesiranje, ceste i tako ne mogu prodati, tj. otuđiti iz vlasništva RH a operater ne može upravljati bez da mu se omogući koncesija???
Kratko, jasno i jedino ispravno![emo_palacg] Potpisujem
Uključite se u raspravu