‘Brine nas hoće li se hrvatsko gospodarstvo pokrenuti’

Autor: Gordana Grgas , 05. veljača 2013. u 11:05
Guliver/Thinkstock

Što se tiče Bouyguesovog velikog projekta na zagrebačkom Plesu, teškog oko 250 milijuna eura, čim sklope deal s tzv. industrijskim ulagačima, oni kreću.

Ministar financija Slavko Linić je, primijetili su šefovi francuskih kompanija koji su jučer s njime razgovarali za prvog dana posjeta Zagrebu, odlično raspoložen što znači, komentirao je voditelj izaslanstva Charles Paradis iz tvrtke Bouygues (jedan od koncesionara Zračne luke Zagreb), da bi "takva mogla biti i poslovna klima".

>>> Charles Paradis: IFC će i vlasnički s nama ući u Zračnu luku Zagreb, a pomoći će i kreditom

No, na pitanje je li ipak zabrinut zbog toga što Hrvatska kasni u gospodarskom oporavku za drugim europskim zemljama, Paradis odgovara potvrdno: "Zaista nas brine hoće li Hrvatska ove godine pokrenuti gospodarski rast. Ima dobrih znakova, kao što je ulazak u EU, a to i Vlada očekuje. Da bi se ta prilika iskoristila, morate imati spremne projekte i to je jedan od razloga za zabrinutost, ima li ih dovoljno spremnih."

Bouygues je zainteresiran za sudjelovanje u tim projektima, kaže Paradis, te dodaje da je dobro što je Linićev lajtmotiv na jučerašnjem sastanku, gdje je bio i ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak, bio kompetitivnost . "To se ne odnosi samo na cijenu rada, nego i na cijenu energije. To znači i da Hrvatska bude manje energetski ovisna i da sama proizvodi energiju kako bi povratila svoju kompetitivnost", komentirao je Paradis. Osim toga, zadovoljan je i s onime što je čuo oko raznih povlastica koje ulagači mogu očekivati u Hrvatskoj, te posebnih aranžmana o kojima mogu pregovarati ako se odluče za neki veliki projekt.

Što se tiče Bouyguesovog velikog projekta na zagrebačkom Plesu, teškog oko 250 milijuna eura, čim sklope deal s tzv. industrijskim ulagačima, oni kreću. Koncesijski ugovor za ZLZ potpisan je lani u proljeće, a njime je predviđeno da koncesionar preuzme aerodrom najkasnije u travnju ove godine, što Paradis i najavljuje.

No, u francuskom konzorciju ZAIC koji će upravljati Zračnom lukom Zagreb te u tri godine izgraditi novi terminal, očekuje se možda još jedan partner, kaže nam Paradis, ali ne želi otkriti s kime to pregovara niti koliko novca još želi skupiti.

Dosad se Bouyguesu i Aeroports de Paris, u ulagački tim priključio TAV, tvrtka koja upravlja istanbulskim aerodromom, hrvatski Viadukt i Croatia osiguranje, te Svjetska banka preko IFC-a (International Financial Corporation).

Ipak, kako saznajemo, radove na novom terminalu još, ćemo malo pričekati. S obzirom na sve potrebne pripremne radnje, od detaljne razrade projekta novog terminala, na čemu još radi IGH, do ishođenja građevinske dozvole, građevinski radovi na Plesu počet će, očekuje Paradis, tek krajem ljeta, točnije u rujnu.

Budući da je Bouygues koncesionar i na istarskom ipsilonu, preko Bina Istre, a ljetos kani krenuti s gradnjom drugog kolnika na dijelu ipsilona, ove će godine, očito, hravtski investicijski val ovisiti o Francuzima.

Izaslanstvo

Izaslanstvo francuskih kompanija koje boravi drugi dan u Zagrebu čine  građevinske tvrtke Bouygues, Vinci i Colas, energetske kompanije EDF, Alstom, Petit Jean, Egis, potom Eutelsat, Thales, banke BNP Paribas i Lazard Feres, Aéroports de Paris… Francuzi bi se danas trebali sresti s ministrom prometa Sinišom Hajdašom Dončićem te Borisom Vujčićem, guvernerom HNB-a, a naravno i predstavnicima Hrvatske udruge poslodavaca.

Komentari (2)
Pogledajte sve

uz Vrdoljaka, Grčića i Marasa šanse su gotovo kao da Štimac ubaci Vorija, Kopljara, Čupića i Musu u reprezentaciju i očekuje pobjedu, čak i manje

To se ne odnosi samo na cijenu rada, nego i na cijenu energije. To znači i da Hrvatska bude manje energetski ovisna i da sama proizvodi energiju kako bi povratila svoju kompetitivnost”, komentirao je Paradis

New Report

Close