Advent u Zagrebu “grande finale” rekordne zagrebačke turističke godine

Autor: Poslovni.hr/Hina , 28. studeni 2015. u 10:01
Foto: Sanjin Strukić / Pixsell

Zagreb je s Adventom već postao prepoznatljiv i izvan granica Hrvatske kao atraktivno i ugodno mjesto za odličan provod u blagdansko vrijeme.

Paljenjem blagdanske rasvjete i otvaranjem raznih programa na glavnim trgovima i ulicama u subotu poslijepodne u Zagrebu počinje najveća godišnja manifestacija Advent od koje se očekuju dodatni porasti turističkog prometa s kojima bi Zagreb ovu već sada rekordnu godinu mogao završiti s više od milijun turističkih dolazaka.

Ovogodišnji Advent u Zagrebu šesti je po redu kojeg uz Grad Zagreb, Koncertnu direkciju Zagreb te brojne druge partnere iz javnog i privatnog sektora od 28. studenoga ove do 10. siječnja iduće godine organizira Turistička zajednica grada Zagreba (TZGZ), čija direktorica Martina Bienenfeld ističe iznimnu važnost te manifestacije za turizam i druge sektore Zagreba jer pridonosi prihodima, pogotovo ugostiteljstvu, hotelima, obrtnicima i trgovini.

"Zagreb je s Adventom već postao prepoznatljiv i izvan granica Hrvatske kao atraktivno i ugodno mjesto za odličan provod u blagdansko vrijeme, a ove godine tome pridonosi i što je prvi puta nominiran za najljepši europski božićni sajam na listi poznatog portala European Best Destinations na kojemu će glasovanje, u koje se mogu svi uključiti, biti od 1. do 10. prosinca", poručuje Bienenfeld.

Naglašava pritom da je, bez obzira na rezultate glasovanja, već i sama nominacija na toj listi, veliko priznanje, tim više jer je taj portal Zagreb zadnje dvije godine uvrstio među top 10 destinacija u Europi, a vjeruje i da će ove godine turiste privući i još sadržajniji program na više lokacija nego prije.

Izdvaja i nekoliko novosti ovogodišnjeg Adventa, poput Adventskog kalendara (revitalizacija i oživljavanje četiri zapuštena i neotkrivena dvorišta i prolaza Donjeg grada), Božić starog Zagreba i Ledene skulpture (12.-24. prosinca u Galeriji Klovićevi dvori i na platou Gradec), Festival božićnih kolača & kolačića (16.- 23. prosinca u Galeriji Karas) te veći i sadržajniji Ledeni park/klizališe na otvorenom na Trgu kralja Tomislava.

Očekuje se porast broja posjetitelja i potrošnje

Iako su troškovi TZGZ-a za ovogodišnje adventske programe slični lanjskima i iznose 2,1 milijun kuna, Bienenfeld napominje da i drugi uključeni u organizaciju iz javnog i privatnog sektora u to ulažu očekujući dobar promet i posjećenost grada u tih malo više od mjesec dana.

Podsjeća i na odlične brojke iz prošle godine kada je Zagreb u adventskom razdoblju, u prosincu posjetilo više od 56 tisuća domaćih i stranih turista, koji su ostvarili 101,5 tisuća noćenja, što su bili porasti od 21 posto u odnosu na prosinac prethodne godine.  Najviše turista tada je u Zagreb došlo iz Italije, BiH i Slovenije, dok su u noćenjima na prva tri mjesta bili Talijani, gosti iz BiH i Nijemci.

"I ove godine u prosincu, zbog Adventa i brojnih drugih događanja te poslovnih skupova, očekujemo turističke poraste u Zagrebu, ali je teško reći u kojem postotku. Znamo da se gostima sviđa što su vidjeli i doživjeli na Adventu, vjerujemo da će ih ove godine biti i više nego lani, pogotovo iz susjednih država te onih koje imaju direktne letove za Zagreb. Uz njih, u ovom prosincu očekujemo i novinare te agente iz Malezije, Japana, Južne Koreje, Tajvana, Turske, SAD-a, Francuske, Rusije i Češke, kao i dolaske slijedom suradnje s Hrvatskom turističkom zajednicom (HTZ) i kompanijom Turkish Airlines", kaže Bienenfeld.

U prilog očekivanju turističkih porasta u prosincu, iznosi i podatke za prvih deset mjeseci ove godine koji su, po njenoj ocjeni, i više nego dobri, jer je Zagreb to razdoblje završio sa po 12 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na lanjskih deset mjeseci, odnosno s više od 889 tisuća dolazaka i 1,53 milijuna noćenja.

"Takvim brojkama ostvarili smo u deset mjeseci gotovo rezultate iz cijele prošle godine kada smo imali 911 tisuća dolazaka i 1,57 milijuna noćenja. Ako sve bude kako treba, i u prosincu i u idućoj godini očekujemo nastavak dobrih rezultata te još jače pozicioniranje Zagreba na turističkoj karti Europe i svijeta", zaključuje Bienenfeld.

Komentirajte prvi

New Report

Close