Tražimo nove akvizicije u Hrvatskoj i Crnoj Gori, kupnjom ili kroz upravljanje

Autor: Marija Crnjak , 16. studeni 2016. u 16:44
Marinko Benić, predsjednik Uprave Karisma Hotels Adriatic/Jurica Galoić/PIXSELL

Imamo unaprijed ugovorene cijene i garanciju popunjenosti za pet godina s turoperatorima TUI Grupe.

Marinko Benić na poziciju predsjednika Uprave Karisma Hotels Adriatic (KHA), jedne od najmlađih turističkih kompanija u Hrvatskoj u vlasništvu Agrokora, TUI-a i renomirane meksičke Karisme, stupio je usred Vladine najave povećanja PDV-a na ugostiteljske usluge. U razgovoru za Poslovni dnevnik Benić pojašnjava zašto je dobro da će stopa poreza ostati snižena za hotele, otkriva kad će se na tržištu naći obnovljeni Plat, ali i koji su investicijski ciljevi KHA u Hrvatskoj i Crnoj Gori.

Kako komentirate raspravu koja se vodi oko PDV-a za ugostiteljske usluge?
Drago nam je da je Vlada prepoznala da je nama investitorima izuzetno važno stabilno fiskalno i pravno okruženje te kompetitivne stope poreza. Kada govorimo o hotelijerstvu, RH se ne može pohvaliti niskom stopom poreza na dodanu vrijednost i mislim da trebamo, u okviru fiskalnih mogućnosti, raditi na njenom smanjivanju. Na taj način možemo iskoristiti jedinstvenu geopolitičku situaciju u kojoj se trenutno nalazimo i pozicionirati se ozbiljnije na turističkoj karti svijeta. Ne smije se zaboraviti da turistička sezona traje uglavnom manje od šwst mjeseci. Također znamo da nema puno uspješnih greenfield investicija u hotele. Mislim da je to dosta indikativan pokazatelj investicijske klime. Ne možemo samo računati na položajnu rentu da riješi sve probleme. Prilike treba iskoristiti kada se ima dobar vjetar u leđa, i to ne mogu sami hotelijeri bez suradnje centralne i lokalne države.

Iza vas je prva puna sezona poslovanja Hotela Živogošće/Sensimar, Koločep je već dulje vrijeme na tržištu. Kako ocjenjujete ovu turističku godinu? 
Sezona je bila odlična. Radili smo prosječno 170 dana i imali prosječnu popunjenost u tom periodu od 89%. Na području Makarske rivijere to su fantastične stope popunjenosti posebno u svibnju. Na Koločepu smo radili do kraja listopada i imali 90% popunjenosti u 182 dana. Posebno sam zahvalan zaposlenicima koji su uspjeli postići odlične rezultate u anketama zadovoljstva gostiju, a kojima TUI mjeri kvalitetu našeg rada. Posebno se ističe Adriatic Beach u Živogošću koji ima zadovoljstvo gostiju na razini od 94 od 100 kroz cijelu sezonu. Sjajne rezultate ima i Kalamota Island Resort te Sensimar Makarska. Zadovoljni smo i financijskim rezultatima. Bruto operativna dobit (GOP) na razini godine će biti 38% što nas posebno veseli. Naglašavam da imamo unaprijed ugovorene cijene i garanciju popunjenosti za narednih 5 godina s turoperatorima TUI Grupe. Istovremeno, specifikacija razine usluge, broja restorana i barova, kvalitete hrane je postavljena na visoku razinu Sensimar hotela. To zahtjeva visoke troškove operacija, a posebnoradne snage. Ove godine smo imali prvu godinu stabilnih operacija i zato smo jako zadovoljni da su brojke u okviru planiranih. 

U kojoj je fazi investicija u Hotele Plat i kad bi se trebao naći na tržištu?  
Hoteli Plat su fazi projektiranja, odnosno ishođenja dozvola te rušenja. Hotel bi se trebao naći na tržištu 2018. godine i bio bi to prvi Sensatori u Hrvatskoj, te četvrti Sensatori unutar Karisma Grupe. Vjerujemo da će to biti prekrasan hotel, u skladu sa potencijalom lokacije, i "flagship" Karisme Hotels Adriatic. 

Što će Karismi donijeti upravljanje resortom u Crnoj Gori, imate li još potencijalnih ciljeva u toj zemlji? Kakva su dosadašnja iskustva s administracijom u Crnoj Gori?
Pored Ruže Vjetrova planiramo i dalje akvizicije na područje Crne Gore. Administracija je brza i efikasna, te nam na svakom koraku pokazuje da smo dobrodošli kao investitor i kao hotel manager. Naravno prometna i ostala infrastruktura nije na razini Hrvatske, ali stopa PDV-a od 7 posto (19% na ugostiteljstvo), te niži trošak radne snage ide u prilog daljnjim ulaganjima u Crnu Goru. 

Koja je sljedeća akvizicija KHA u Hrvatskoj? Što tražite?
Tražimo različite hotele koji su unutar dometa od 2 sata od aerodroma Dubrovnik, Split i Pula, te koji sadržajem i kvalitetom odnosno veličinom soba mogu zadovoljiti zahtjeve TUI turoperatora. Interesantne su nam kako akvizicije tako i upravljanje hotelima.

TUI je potpisao par ugovora o upravljanju/punjenju s nekoliko hotelskih kuća u Hrvatskoj. Kakva vam je to konkurencija i predstavlja li to početak nekog novog trenda u hrvatskom hotelijerstvu?
Pozdravljamo suradnju TUI-a i sa drugim partnerima u Hrvatskoj zato što će to dovesti do dodatnog povećanja broja letova i dodatnog razvoja destinacije. Zbog naše akvizicije Hotela Živogošće, Thompson je otvorio letove iz Velike Britanije za Split. Svaki novi hotel dodatno pozicionira ovu destinaciju na TUI karti svijeta. Kada govorimo o konkurenciji, morate znati da mi nismo konkurencija postojećim hotelima jer se borimo za dio kolača od ukupno 100 milijuna noćenja, koliko TUI turoperatori ostvare samo na području Mediterana. Od toga broja u Hrvatsku ide samo dva posto. Naš cilj je povećanje tog broja. 

Kakav utjecaj na vaše poslovanje u Hrvatskoj i promociju imaju nedavne nagrade časopisa Conde Nast Traveler koje su dodijeljene meksičkoj Karismi?
Navedene nagrade predstavljaju poticaj za sve zaposlenike Karisme globalno pa tako i u Hrvatskoj. Conde Nast Traveler je vodeći časopis za luksuzna putovanja u Sjevernoj Americi, i nagrada njihovih čitatelja za četvrto i sedmo mjesto najboljih resorta na svijetu je laskava titula koja nas motivira za daljnji rad i uspjehe. Naši zaposlenici redovito idu na edukaciju i treninge u naše karipske hotele, što nam omoguće transfer znanja i iskustava iz najboljih hotela u svijetu. Karisma je od nastanka bila inovator u industriji, i ovo je dodatna motivacija za sve zaposlenike Karisme Adriatic.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Bravo, bravo po tisuću puta bravo Marinko. Sada imaš mogućnosti pokazati sve svoje sposobnosti i znanje.

Koliko god bili ljuti na Todorića, jedno mu se mora priznati: dovodi vrhunske stručnjake i daje im veliku slobodu odlučivanja!
To je upravo prostor i šansa za takove kao što je Marinko!!

Sretno Marinko, dragi dobri prijatelju!

New Report

Close