Oživljavanje Uljanika i 3. maja: Kineze zanima start s novim projektima, ali uz jedan uvjet

Autor: Marija Brnić , 02. svibanj 2019. u 08:28
Foto: Duško Marušić / Pixsell

CSIC zanimaju novi projekti ako država pokrije trošak propalih, spominje se i diverzifikacija proizvodnje, jamstva ne žele.

Dođe li do dogovora Vlade s kineskim brodogradilištem CSIC oko oživljavanja Uljanika i 3. maja, bit će to svojevrsna kombinacija modela o kojima se razgovaralo s prethodna dva strateška partnera Dankom Končarom i Tomislavom Debeljakom.

Prema objašnjenju koje je nakon završnih razgovora i trodnevnog posjeta predstavnika CSIC-a dao ministar gospodarstva Darko Horvat, Kineze zanima start s novim projektima, dok će država trebati pokriti trošak starih projekata, a s druge strane izgledno je da se na lokacijama današnjih brodogradilišta razvijaju i drugi projekti, odnosno da slijedi diverzifikacija djelatnosti.

“Ako oni u ovom trenutku ne vide mogućnost kontinuiteta brodogradnje, mi želimo da se na tim lokacijama odvija i druga proizvodnja, ne isključivo u brodogradnji”, kazao je Horvat, sugerirajući i da se pogleda strukturu prihoda CSIC-a u kojoj brodogradnja sudjeluje s 20%. Dakle, za razliku od Končareve ideje, kineska diverzifikacija ne bi bio nekretninski biznis, već neke nove proizvodnje. A čista startna pozicija koju je tražio i Debeljak, za razliku od njegove ideje, gotovo sigurno podrazumijeva stečaj dvaju brodogradilišta.

“Ne očekujemo od njih da financiraju propale pokušaje izgradnje brodova koji nisu završeni. Startna pozicija su novi projekti”, kaže Horvat. Nastavak gradnje u Puli i Rijeci u partnerstvu s CSIC-om imao bi u svakom slučaju posve drukčiju filozofiju financiranja. Kinezi su, kaže, nakon razgovora ostali začuđeni oslanjanjem brodogradnje na državna jamstva. Kakve bi promjene u tom kontekstu uslijedile njihovim ulaskom u Uljanik i 3. maj, rano je govoriti, jer u idućih nekoliko tjedana CSIC-ovi čelni ljudi analizirat će prikupljene informacije i utvrditi jesu li i u kojem obliku zainteresirani za hrvatska brodogradilišta.

Horvat tek najavljuje da bi to uključivalo novi način financiranja, uz drukčije izvore, drukčiji način izrade projektne dokumentacije i bez jamstava. Nakon završnih razgovora vođenih u zagrebačkoj zračnoj luci Horvat se nije usudio iznositi bilo kakve konkretnije informacije, pa niti rokove u kojima očekuje povratne vijesti iz Kine, no nastojao je ostaviti dojam da je optimist. Kineski predstavnici, pak, nisu davali izjave za medije.

Komentari (4)
Pogledajte sve

g Horvat , naš međimurski hadezeovac , zbog kojeg mi je poljuljana savjest u čistu mržnju prema HDZ.u..
bori se KO LAV ! …samo hrabro i pazite da Vas ne rastrgaju prefrigani Kinezi…

Ne, nego stecaja.
Nema se sto ispravljati.

To su bit će vrlo ozbiljni partneri kad im se nakon Pule i Rijeke ni do Vlade nije dalo doći nego ih je trebalo loviti po aerodromu…

New Report

Close