Puni su dokovi u uvali Martinšćica. Intenzivno se radi na opsežnom poslu modernizacije zapovjednog broda američke 6. flote USS Mount Whitney koji bi trebao biti dovršen do sredine ljeta i riječkom škveru donijeti prihod od tridesetak milijuna američkih dolara. Uz ovaj veliki posao za Američku ratnu mornaricu, dovršava se i složena preinaka islandske ribarice Atlantic Navigator, koja bi u drugoj polovici svibnja trebala isploviti prema obalama Mauritanije gdje će se pridružiti sezoni lova na skuše.
U prvom je kvartalu u našem najvećem remontnom brodogradilištu odrađeno i 17 standradnih remontnih poslova te započeto osam novih projekata. U smislu broja projekata, do kraja godine se očekuje realizacija na razini prošle, ali uz veći prosječni prihod po projektu. Od značajnijih projekata se ponovno predviđa dolazak dva do tri ruska tankera na ugradnju sustava za pročišćavanje balastnih voda za što su se u Lencu specijalizirali prošle godine sa tri uspješno realizirana projekta.
“Rezultat poslovanja prvog kvartala je čak i nešto bolji od planiranog. Točno je da je ključni doprinos dobrom rezultatu dao USS Mt. Whitney, međutim prihodi od ostalih remonata su veći od planiranih i time stvaramo financijsku zalihu za zadnji kvartal koji još ne vidimo. Situacija na brodarskom tržištu je takva da brodari žure obaviti remonte do 1. rujna 2017. godine kako bi odgodili obavezu ugradnje sustava za pročišćavanje balastnih voda za pet godina. Po upitima klijenata vidimo da će ljeto biti vrlo intenzivno, no zadnji kvartal bi mogao biti poprilično tih.” – kaže predsjednik Uprave Aljoša Pavelin.
Uspješne poslovne rezultate brodogradilište Viktor Lenac nastavlja ostvarivati usprkos recesiji na brodarskom tržištu i žestokom pritisku konkurencije.
“Situacija na tržištu je ista za sve sudionike pa ona nije i ne može biti opravdanje za poslovni rezultat. Treba se znati prilagoditi odnosno raditi i upravljati troškovima na način koji će osigurati pozitivan rezultat. S obzirom da trošak rada ima daleko najveći udio u našim ukupnim troškovima, jasno je da je produktivnost rada kritični element, a kako su poslovni ciklusi u remontnoj brodogradnji vrlo nepravilni i teško predvidivi, kratkoročno planiranje i dnevno upravljanje proizvodnim operacijama su od vitalne važnosti.” – govori Pavelin.
Produktivnost u brodogradilištu nastoje povećati i stalnim ulaganjima u tehnologiju i obnovu infrastrukture. Osim nabavke nove robotske UHPW tehnologije, u prvom ovogodišnjem kvartalu je uloženo nekoliko milijuna kuna u nabavku statičkog frekventnog pretvarača, nove viličare, sustav za distribuciju tehničkih plinova te obnovu zastarjele proizvodne opreme, no sve se više govori i o potrebi jednog ozbiljnijeg investicijskog ciklusa kojim bi Viktor Lenac dodatno ojačao svoju poziciju i osigurao budućnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu