Hrvatski građevinari žele autocestu B. Luka-Prnjavor

Autor: Darko Bičak , 26. prosinac 2012. u 22:01
Natječaj je raspisan za gradnju 35 kilometara autoceste i 24 kilometra prilaznih cesti, koja će se finacirati kreditom EIB-a/D. M./PIX

Samo ove godine Viadukt je neuspješno sudjelovao na dva velika natječaja u Bosni i Hercegovini.

Natječajnu dokumentaciju za izgradnju autoceste Banja Luka – Prnjavor u BiH otkupilo je 15 ponuđača iz 10 zemalja, između ostalog i iz Hrvatske, kazao je u utorak Nedeljko Čubrilović, ministar prometa i veza Republike Srpske.

Riječ je o gradnji 35 kilometara autoceste te 24 km prilaznih cesta, što će se financirati kreditom Eurpske investicijske banke (EIB). Prijava na natječaj mora se predati do 15. siječnja, a radovi bi trebali započeti do sredine 2013. i trajati tri godine.  Interes za ovaj projekt iskazale su tvrtke i konzorciji iz Austrije, Italije, Hrvatske, Turske, Makedonije, Bugarske, Grčke, Azerbajdžana, Kine i Srbije. U nadležnom ministarstvu RS, kao i u tvrtki Autputevi Republike Srpske, nisu na upit Poslovnog dnevnika željeli dati konkretnije informacije o tvrtkma koje su zainteresirane za gradnju autoceste tvrdeći kako je to u ovome dijelu postupka tajna. Iako tijekom blagdana nije bilo moguće provjeriti koje su građevinske tvrtke iz Hrvatske otkupile natječajnu dokumentaciju, nagađa se da se prije svega riječ o Viaduktu. U proteklim godinama na međunarodne natječaje javljali su se IGH, Ingra te Konstruktur, no te su tvrtke danas u poslovnim problemima i teško je očekivati da bi netko od njih, barem samostalno, imao snage doći na natječaj.

Viadukt je ove godine već dva puta neuspješno pokušao dobiti posao na cestogradnji u Bosni i Hercegovini. Sredinom kolovoza je bilo objavljeno da je pobjednik natječaja za izgradnju autoceste Prnjavor – Doboj, u dužini od 36 kilometara, makedonsko-bosanski konzorcij Integral inženjeringa i Granita koji je dao najpovoljniju ponudu od 180 milijuna konvertibilnih maraka. Na natječaju je sudjelovao i Viadukt s cijenom od 280 milijuna maraka, a je li Viaduktova ponuda bila preskupa ili su pak ostali ponuditelji išli s dampinškim cijenama, iz zagrebačke tvrtke se nikada nisu očitovali. Naime, Viadukt je dao najskuplju ponudu od svih pet tvrtki i konzorcija koji su sudjelovali na tenderu.U proljeće ove godine Viadukt je izgubio još jedan tender u BiH, a na kojem je slovio kao favorit. Riječ je o dionici autoceste Sarajevo – Mostar koridora Vc. Konzorcij  hrvatskih tvrtki predvođen Viaduktom izgubio je tada posao od turskog Cengiz Insaata. Riječ je bila o projektu vrijednom 115 milijuna eura.

Nikako da krene

Kinezi odustali

Autoputevi Republike Srpske i kineska kompanija China Road and Bridge Corp. potpisali su sredinom 2011. godine predugovor o autocesti Banja Luka- Prijedor-Doboj, ali koji nikada nije zaživio. Predugovor je bio temelj za pregovore s kineskom izvoznom bankom koja je trebala odobriti kredit za gradnju. Radovi su trebali započeti u ožujku 2012., dok je završetak radova najavljivan za 2014. godinu. Projekt autoceste tada je procijenjen na 400 milijuna eura.

Komentari (1)
Pogledajte sve

[emo_palacg]

New Report

Close