Iz te tvrtke objašnjavaju da je gubitak očekivan s obzirom na izraženu sezonalnost poslovanja. Dodaju da je na slabiji neto rezultat u odnosu na prethodnu godinu utjecalo i značajno povećanje troškova amortizacije od 26,5 milijuna kuna, uzrokovano promjenom međunarodnih standarda financijskog izvješćivanja, odnosno primjenom MSFI-ja 16, kao i veliki radovi na motorima odrađeni u prethodnom razdoblju.
Dodaju da neto efekt na rezultat, nastao promjenom načina priznavanja troškova operativnog najma, za prvo tromjesečje iznosi četiri milijuna kuna, za koliko su se povećali ukupni troškovi u odnosu na dosadašnji knjigovodstveni tretman.
Naglašavaju, međutim, da je pokazatelj uspješnosti EBITDA pozitivniji za čak 16,6 milijuna kuna u odnosu na ostvarenje u istom razdoblju lani.
U prvom tromjesečju ove godine zrakoplovima Croatia Airlinesa prevezeno je 345.800 putnika, odnosno 2,4 posto manje nego u istom razdoblju lani. Smanjena potražnja tumači se kasnijim Uskrsom u odnosu na 2018. godinu, te činjenicom da je lani u siječnju zabilježena velika potražnja zbog europskoga rukometnog prvenstva u Hrvatskoj. S obzirom na povoljan booking te potražnju, pad broja putnika u Croatia Airlinesu namjeravaju nadoknaditi u preostalom dijelu godine, konkretno već u travnju.
I ove sezone kompanija nastavlja letjeti u svih 10 odredišta, koja su u mrežu letova uključena zadnje tri godine – Lisabon, Milano, Prag, Sankt Peterburg, Stockholm, Oslo, Helsinki, Bukurešt, Dublin i Mostar, kao i na sezonskim linijama Split – Kopenhagen i Dubrovnik – München, koje su uvedene lani. Novost je dodatni let utorkom na redovitoj međunarodnoj liniji Zagreb – Dublin tako da će putnicima na ovoj liniji biti na raspolaganju tri leta na tjedan – utorkom, četvrtkom i nedjeljom.
Tijekom ovogodišnje turističke sezone kompanija će u redovitom prometu izravno letjeti u 38 europskih odredišta u 24 države. Pritom će Zagreb biti izravno povezan s 24 europska odredišta u 22 države.
U izvješću stoji i da je Croatia Airlines u 2018. godini zabilježio operativni gubitak od 76,5 milijuna kuna, a s neto rezultatom financiranja krajnji gubitak iznosio je 82,9 milijuna kuna.
To je za 48,3 milijuna kuna ili 37 posto bolji rezultat u odnosu na 2017. godinu kod koje je, zbog realnosti usporedbe postignutih rezultata, iz ostvarenih poslovnih prihoda izuzeta jednokratna stavka – djelomična prodaja slotova u zračnoj luci Heathrow u iznosu od 138,6 milijuna kuna.
Kompanija je, inače, ovih dana objavila da je za financijskog savjetnika za dokapitalizaciju i izbor strateškog partnera odabran konzorcij Privredne banke Zagreb i DVB Banka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu