Tvornica željezničkih vozila (TŽV) Gredelj u stečaju predstavila je danas isporuku četiri dizelske lokomotive koje je obnovila u suradnji s američkom kompanijom National Railway Equipment (NREC) za Državne željeznice Maroka, a u toj prigodi optimizam u pogledu budućnosti Gredelja istaknuli su ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić i stečajni upravitelj te tvrtke Petar Hrkač.
Prve četiri lokomotive za naručitelja iz Maroka isporučene su u veljači, do sredine srpnja Gredelj će isporučiti još 20 lokomotiva, a dodatnih deset planira do kraja listopada ove godine.
Gredelj je obnovu lokomotiva za marokanske željeznice naplatio 400 tisuća eura po lokomotivi.
Stečaj je bio jedino rješenje za Gredelj, a to se i sada pokazuje, izjavio je ministar, pomorstva prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji je obišao Gredeljeve pogone.
Istaknuo je da Gredelj od nekadašnjih 1.600, zapošljava više od tisuću radnika, a traži i nove, većinu prihoda ostvaruje u izvozu te nastavlja suradnju s NREC-om koji pak pregovara s Gredeljevim vjerovnicima o mogućnosti preuzimanja Gredelja čime bi ta tvrtka postala svjetski igrač.
Dobro je što se ovih dana demantiraju tvrdnje da Gredelj neće sudjelovati u nabavci novih vozila za HŽ, rekao je Hajdaš Dončić te dodao da je HŽ Putnički prijevoz završio prvu procjenu pristiglih ponuda na natječaj za izradu 32 vlaka i da je najizglednije da posao dobiju Končar i Gredelj.
Hajdaš Dončić je također istaknuo zadovoljstvo time što Gredelj, uz remont polovnih, radi na razvoju novih lokomotiva koje mogu biti konkurentne u Hrvatskoj, regiji, i van Europe.
Stečajni upravitelj Petar Hrkač kazao je kako je sretan što u Gredelju radi više od tisuću radnika. Prema njegovim riječima, u Gredelju vlada pozitivni duh i optimizam te uvjerenje da će oko tisuću ljudi i dalje raditi i proizvoditi.
Na pitanje kada bi Gredelj mogao izići iz stečaja rekao je kako misli da vjerovnici imaju prostora za to te da nikome od njih baš ne gori pod nogama da ne bi mogli odstupiti od nekih svojih pozicija.
Upitan jesu li točne informacije o kineskim i američkim partnerima kao potencijalnim kupcima Gredelja, rekao je da su Kinezi u Gredelju bili prije par dana, ali još nisu dali konkretnu ponudu, a otišli su kući uz obećanje da bi je dali. Američki partner je isto boravio u Gredelju prije sedam-osam dana te također o tome razmišlja, kaže Hrkač.
Upozorava da potencijalni partneri, kad je Gredelj u pitanju imaju zadršku pitajući se koliko će raditi za HŽ, a koliko za druga tržišta. Posao za HŽ je vrlo važan, ali Gredelj je tvrtka s puno ozbiljnijim potencijalima, ne samo za hrvatsko nego i svjetsko tržište, rekao je Hrkač.
Prema njegovim riječima, Gredelj do kraja godine očekuje posla za oko dvjesto milijuna kuna. Dodaje da je pogon lokomotiva sto posto zaposlen i radi za sve države u regiji, za Maroko, a izgledni su i drugi poslovi.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ne bih prodao tu tvrtku.. tu lezi toliko potencijala da bi moglo raditi do 2000 radnika uz daljnje širenje i razvoj.. a moglo bi biti od koristi i nekim drugim firmama u RH
Mogao bi kada bi imao privatnog vlasnika.
50% zaposlenih u Gredelji je bilo uhljebljeno po partijskim linijama. Kada se firma ocisti od uhljeba i u firmi ostanu samo radnici oni imaju sasvim solidne sanse da opstanu na trzistu.
ne bih prodao tu tvrtku.. tu lezi toliko potencijala da bi moglo raditi do 2000 radnika uz daljnje širenje i razvoj.. a moglo bi biti od koristi i nekim drugim firmama u RH
Uključite se u raspravu