Club Adriatic, turistička tvrtka koju je hrvatska Vlada osnovala još prije 12 godina, s ciljem stavljanja u funkciju i prodaje nekadašnjih vojnih kampova i hotela, rijetka je tvrtka iz državnog portfelja koja će ove godine moći reći ne samo da je poslovala pozitivno, nego i da je uspješno provela svoj program restrukturiranja.
Taj program za koji je zaslužan Ivica Prevolšek, još uvijek aktualni direktor Cluba Adriatic, donesen je još prije tri godine, a da se pokazao kao spasonosan za tog nekadašnjeg gubitaša potvrđuje i činjenica da je Club Adriatic u novom strateškom planu gospodarenja državnom imovinom uvršten na listu poduzeća od razvojnog značenja za državu, čije investicije trebaju donijeti velik poticaj gospodarstvu u Hrvatskoj. Club Adriatic u protekle je tri godine investirao značajna sredstva u svoje restrukturiranja i u obnovu postojećih objekata te proširenje ponude. Po riječima glasnogovornice Cluba Đurđe Lovrić Čolović, uloženo je oko 30 milijuna kuna u proteklom razdoblju restrukturiranja.
200sezonaca
zapošljava Club Adriatic u svojim objektima
Oko polovice tog iznosa, Club Adriatic uspio je financirati vlastitim novcem, a polovicu je sredstava osigurao kreditnim zaduženjem. Ulagajima se postiglo da Club Adriatic danas ima oko 800 ležajeva u kvalitetnim kapacitetima. Club Adriatic ima, naime, u funkciji četiri hotela i tri kampa. Kampu Perna u Orebiću povećana je kategorizacija iz jedne na četiri zvjezdice. Hotel Hrvatska u Baškoj vodi umjesto dvije sada ima tri zvjezdice, a i kamp Baško Polje s dvije se podigao na kategoriju od tri zvjezdice, koliko nakon rekategorizacije ima i turističko naselje Selce.
Preživjeli gubitak Pinete
Prošle godine iz Cluba Adriatic izdvojen je najvrjedniji dio u sustavu i pripojen Brijuni rivijeri. To je kamp Pineta, koji je na razini godine donosio najveći prihod. No, u međuvremenu je brzom organizacijom taj gubitak nadoknađen, prvenstveno poboljšanjem kategorizacije postojećih kapaciteta i uvođenjem u ponudu novih kapaciteta. Iako je ovogodišnja sezona za Club Adriatic započela nešto kasnije nego se planiralo, zbog vremenskih uvjeta koji su odgodili i dovršetak nekih radova, Đurđa Lovrić Čolović ističe kako srpanj i kolovoz daju puno pravo za očekivanje vrlo uspješne sezone, a rezultat će definitivno biti bolji nego u 2011., inače jedinoj godini u kojoj je Club Adriatic od svog osnutka zabilježio pozitivan rezultat poslovanja. Club, inače, ima 128 stalno zaposlenih radnika, a u ljetnim mjesecima angažira i do 200 sezonaca. Svi kapaciteti, kako u kampovima, tako i u hotelima, dobro su popunjeni, a do početka kolovoza su, kažu u Clubu Adriatic, prihodi premašili 22 milijuna kuna, dok su rashodi bili oko 20 milijuna kuna. Jedini u sustavu koji ima otvorena vrata i popunjen je tijekom cijele godine je hotel Hrvatska, no do kraja godine u Clubu Adriatic uvjereni su da će zadržati pozitivan rezultat.
Novi planovi
Kampovi, inače, Clubu donose najviše prihoda, a poboljšanju tog dijela ponude ove godine je pridonijela i suradnja s Adriatic kampovima.Riječ je o tvrtki koju je početkom godine osnovao fond za gospodarsku suradnju Prosperus, a koja osigurava ponudu smještaja u luksuznim mobilnim kućicama, dok Club Adriatic kroz ovu suradnju aktivira "mrtvu" imovinu, odnosno stavlja u funkciju zemljište i ubire najam.Osim samog zemljišta, Club Adriatic ima i velik potencijal za razvoj u nekoliko objekata iz bivšeg vojnog turističkog portfelja, a koji zbog lošeg stanja nisu u uporabi. Konkretno, riječ je o hotelu Eden u Crikvenici, te Hotelu Krvavica u Krvavici i stambenog vikend objekta Lukovo Šugarje. Kompleks Kupari u Župi dubrovačkoj, po mnogima najatraktivniji potencijal kojeg je Club Adriatic imao pod sobom, u međuvremenu je izdvojen i kao projekt će ga država uskoro izravno ponuditi invesitorima na javnom natječaju. Nakon što ove godine konačno izađe iz krize i okonča restrukturiranje, u Clubu Adriatic ne skivaju ambicije za novi razvojni ciklus. Već pripremaju novi program po kojemu će usmjeravati daljnje aktivnosti. Među ostalim, nije isključeno i da se kompleks u Selcu iduće godine ponudi u privatizaciju. No, takav plan, kao i ostale aktivnosti, ovisit će ponajprije o smjernicama koje će Clubu Adriatic postaviti nadređeni Državni ured za upravljanje državnom imovinom.
Dva suprotna primjera
Turistička agencija u plusu i propala Bjelolasica
Osim ponude smještaja u hotelsko-turističkim objekatima, Club Adriatic posljednjih godinu dana u Zagrebu ima i putničku agenciju, koja ne nudi samo uslugu smještaja u objektima Cluba Adriatic, nego i avionske i karte za prijevoz, izlete i druge sadržaje za koje postoji interes, a po informacijama iz Cluba Adriatic, ove će godine donijeti i oko jedan milijun kuna prihoda. Jedini projekt koji se za Club Adriatic pokazao kao prekrupan zalogaj i za čije provođenje nije dobio potporu države jest spašavanje sportsko-turističkog kompleksa HOC Bjelolasica. Taj je kompleks, naime, upravo u postupku predstečajne nagodbe.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Kako sam napola manager, samo 10% i to jedva zarade uz teško predebelo zaduživanje ne smatram nikakvih uspjehom već teškim amaterizmom i slučajnim pogotkom sa tudjim novcem. Preveliki je rashod 20 milijuna, što znači da će slabijih mjeseci rashod pojesti ovaj malo veći prinos i godinu završiti u teškom minusu. Ne vidi se iz članka kakav je početni plan za ovaj projekt i planirana isplativost.
Uključite se u raspravu