Putnici sve više koriste tehnologiju za istraživanje i rezervaciju putovanja, a situacija je posebno napredovala u zračnom prijevozu, rečeno je konferenciji Innovation conference koja se jučer i danas održava u Zagrebu.
Klasični šalteri na 'izdisaju'
Organizator je angloamerička IT grupacija Travelport koja ima oko 3400 zaposlenih i 2,3 milijarde dolara godišnjeg prihoda te je jedan od najvećih B2B tehnoloških igrača u transportu. Gavin Teale, Travelportov menadžer za istočnu Europu, ističe da se već danas 33% svih putovanja u svijetu rezervira pametnim telefonima, a više od 60% putnika u zračnom prijevozu smatra bitnim kakva im je povezanost s internetom tijekom puta na aerodromima, hotelima te samim zrakoplovima.
"Statistika pokazuje da 43% putnika stalno koristi svoje telefone tijekom putovanja, 59% ih se brine o mogućim tehnološkim kvarovima (izostanak bežične mreže), a čak 70% ih smatra da je korištenje digitalne prijave i boardinga puno jednostavnije od korištenja klasičnih šaltera i fizičkih putnih karata. Naša statistika pokazuje da prosječan putnik koristi 16 različitih 'putničkih' aplikacija na svojem putu", navodi Teale.
Kako korištenje aplikacija ne ovisi uglavnom o nacionalnoj infrastrukturi, najviše 'digitalnih putnika' imaju zemlje s brzim gospodarskim rastom: Indija, Kina, Indonezija, Brazil, a tek onda dolaze vodeće Zapadne zemlje. Jasmin Bajić, predsjednik Uprave Croatia Airlinesa (CA), govorio je na konferenciji o perspektivama i poslovnom modelu naše nacionalne zrakoplovne kompanije.
"Croatia Airlines (CA) drži oko 22% zrakoplovnog tržišta u Hrvatskoj, a ako izuzmemo lowcostere, onda se taj postotak penje na 42,2. Prema podacima za 2016. klasični operateri su držali ukupno 51,2 posto tržišta u našoj zemlji, a iza nas su Lufthansa, SAS, Austrian, British te Turkish. Lowcosteri su imali 48,8 posto tržišta, no očekujem da će podaci za prošlu godinu pokazati da su prešli 50%. Najveći u tom segmentu su EasyJet s 10,8% tržišta, Germanwings/Eurowings s 8,6 te Ryanair sa 7,4%", kazao je Bajić. Pojasnio je da CA ima, po profitabilnosti, vrlo sezonalan model poslovanja.
Dolazak turista
"Gledano po mjesecima za 2016., od siječnja do travnja držimo 60 posto tržišta, no tada bilježimo gubitak od 96,3 milijuna kuna. Od svibnja do listopada držimo 19 do 30 posto tržišta, no imamo dobit od 113,4 milijuna kuna. Krajem godine nam opet raste udio na 60 posto, no i gubitak 9,1 milijun kuna", kazao je Bajić. Dodaje da CA ima primarne rute koje su Frankfurt, München, Beč, Zürich, Amsterdam, London, Paris, Rim i Bruxelles dok ostale destinacije spadaju u sekundarne ili su u javnoj obvezi – subvencionirane domaće linije.
Nove linije
Iz Zagreba prvi put za Dublin
Ponukana velikim interesom Hrvata za Irskom, prvenstveno zbog odlaska na više illi manje privremeni rad, Croatia Airlines (CA) prvi put u svojoj povijesti uvodi direktan let za Dublin, najavio je na zrakoplovnoj konferenciji Innovation conference Jasmin Bajić, predsjednik Uprave CA. Iz same kompanije su objavili da će letovi biti četvrtkom i nedjeljom, a cijena karte će biti od 189 eura. Istodobno su najavljene i sezonske linije Dubrovnik-München te Split – Kopenhagen.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu