Sa zagrebačkog Glavnog kolodvora danas je na prvu redovitu vožnju krenuo prototip dizelsko-električnog motornog vlaka, koji će i ubuduće voziti na relaciji Zagreb Glavni kolodvor – Kotoriba.
TŽV Gredelj je u suradnji s Končar Električnim vozilima razvio i sagradio prototip dizelsko-električnog motornog vlaka za regionalni prijevoz. Vlak je predviđen za putovanja prosječne duljine 150 kilometara, s čestim zaustavljanjima, maksimalna brzina mu je 140 kilometara na sat, ima 209 sjedećih mjesta, a ukupni kapacitet je 410 osoba.
Stečajni upravitelj TŽV-a Gredelj Petar Hrkač uoči vožnje je istaknuo kako je sretan što postoji proizvod koji Gredelj može ponuditi hrvatskom i inozemnom tržištu te se nada se da je to poticaj i za partnerske odnose i za rad Gredelja u stečaju s hrvatskim i inozemnim tvrtkama. Hrkač je kazao i kako su se danas u Gredelj najavili američki partneri koji će najprije imati sastanak kod resornog ministra pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, a poslijepodne i sastanak u Gredelju.
Od tog sastanka, kako kaže, očekuje "ono što je već i najavljeno – postojeći ugovori, ugovori u tijeku, nastavak posla i ponude za nove poslove, ali i ponuda za kupnju jedne od poslovnih cjelina u Gredelju".
Na novinarski upit nije li situacija pomalo apsurdna – Gredelj je u stečaju, a proizvodi se novi vlak, Hrkač kaže kako to ne misli, jer poslovni subjekt može doći u poteškoće, ali one se mogu riješiti kroz mehanizme stečajnog zakona, a to ne znači da ne treba raditi.
"Stečaj je jedno pročiščavanje, povlačenje crte ispod prošlosti i došlo je vrijeme da se obračunamo s tom prošlošću. Snimiti stanje i reći što valja, ostaviti to dalje da radi, funkcionira i stvara, a ono što ne valja toga se moramo što prije odreći", rekao je Hrkač koji je siguran da će stečaj pomoći Gredelju.
Direktor HŽ Putničkog prijevoza Dražen Ratković podsjetio je kako je ovaj vlak neki dan imao promotivnu vožnju za Beč, a danas se uvodi redovno u promet i vozit će na hrvatskim prugama.
Na novinarsko pitanje jesu li krenuli najavljeni otkazi u HŽ-u, odgovorio je kako se sve odvija po programu restrukturiranja u svim društvima. Što se Putničkog prijevoza tiče, kaže kako je prije dva dana potpisao prvih 15 dobrovoljnih odlazaka u mirovinu i u Putničkom prijevozu je zapravo taj proces krenuo.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.…kako bi reka “vaša svitlost”-.udega li naroda .ude li države sve to triba polit uljem i užgat ( jel mislija na nešto konkrektno il općenito ne znam al nije bitno poruka je tu )…
… nije to apsurd to je .lupost,neznanje … ako se škoti poznaju po škrtosti, talijani ka .avodnici ,hrvate su ozbiljni kandidati za .lupake…
Treba konkurenciju uništiti čim prije, zar ne?
U svijetu postoji svega par proizvođača vlakova, Siemens, Bombardier… 5 -6 ukupno. Negdje sam pročitao ds čak ni Rusi ne proizvode vlakove.
10 god. smo mogli financirati brodogradnju i podizvođače u njima, ulupali milijarde među ostalih i mojih kuna, a sad dok treba Gredelju pomoći koji ima pravi proizvod onda rep među noge pred NJIMA. Sramota.
Čak su i amerikanci koji se diče liberalnim kapitalizmom pomogli GM, Banke i sl.
Daj Čačiću imaj malo mozga, ne moramo baš uvjek plesati kak ONI sviraju….
Hvala!
Apsurdan (besmislen) je naslov ovog članka, a ne proizvodnja u stečaju.
Uključite se u raspravu