Europske i azijske dionice mogle bi sljedeće godine biti mnogo popularnije od američkih, procjenjuju inozemni, ali i domaći analitičari.
Prvi je razlog u različitim smjerovima monetarnih politika američke i europske središnje banke što bi trebalo dovesti do jačanja dolara, odnosno slabljenja eura. To će dovesti, očekuju investitori, do veće profitabilnosti europskih kompanija. Drugi je pak razlog u tome što sve veći broj analitičara vidi američke dionice kao preskupe. Naime, odnos između cijene i zarade (P/E) u slučaju američkih dionica iznosi 17, a kod europskih 15. Razlika u vrednovanju američkih u odnosu na europske kompanije još je uvijek opravdana zbog nedostatka momentuma rasta potonjih, smatra Igor Gvozdanović, predsjednik Uprave Platinum Investa.
"Čini se da su američke kompanije još uvijek brže u smislu smanjivanja investicija, rezanja troškova u razdoblju kontrakcije te povećanju investicija u razdoblju ekspanzije u odnosu na europske. Čini se da odlučnije, brže i sigurnije odgovaraju na izazove. To se ne odnosi samo na kompanije, nego i na razlike u kvaliteti fiskalne i monetarne politike ovih tržišta. Jasno je da su onda europske kompanije nešto jeftinije", ocjenjuje Gvozdanović. Što se tiče Kine, Isak Nuhić, fond menadžer Ilirika Investmentsa, ističe kako kinesko gospodarstvo treba gledati drugim očima.
"Kinu su nekad pokretale industrija i investicije, dok sada počinju rasti sektori osobne potrošnje i usluga. Kompanije iz industrijskog i građevinskog sektora svakako će najviše biti pod pritiskom pada prihoda i dobiti, ali će ujedno kompanije iz uslužnog sektora prosperirati. To potvrđuju i rezultati Alibabe", tvrdi Nuhić. Očekuje da će se trend nastaviti što će imati dvojak utjecaj na tržište kapitala te će pri slaganju portfelja svakako trebati kvalitetnije filtrirati kompanije i sektore. "Naše mišljenje je da će sektori osobne potrošnje, usluga, IT tehnologije, osiguranja i obnovljivih izvora energije biti u prednosti nad drugim sektorima", kaže Nuhić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.jel’ tu pripadaju i naše ? već smo duže od 2g. u €U
Uključite se u raspravu