Uz vrlo slabu likvidnost, na Zagrebačkoj burzi Crobexi su danas oslabili, u opreznom trgovanju pred skorašnju sezonu objave poslovnih rezultata domaćih kompanija, a nešto veći pad cijene bilježi dionica Podravke nakon što je izvijestila o padu prodaje i gubitku u prvom ovogodišnjem tromjesečju.
Oko podneva Crobex je bio u minusu 0,41 posto, na 1.938 bodova, a Crobex10 0,52 posto, na 1.089 bodova. Oba indeksa na najnižim su razinama od kraja veljače.
Redovni promet dionicama iznosio je svega 1,5 milijuna kuna, što je otprilike milijun manje nego jučer u ovo doba.
„Današnje trgovanje protječe bez većih uzbuđenja. Prometi su zaista niski, a raspoloženje negativno, dok čekamo objavu poslovnih rezultata za prvo tromjesečje“, kaže Boris Mažurin, analitičar odjela Ekonomskih istraživanja Hypo Alpe Adria banke.
Najveći promet ostvaren je dionicom Valamar Adrije, svega 264.000 kuna. Cijena joj je ojačala 1,24 posto, na 142,46 kuna.
Slijedi dionica Ingre, s prometom od 211,5 tisuća kuna i padom cijene za 0,78 posto, na 3,8 kuna.
Dionicom HT-a do podneva je protrgovano 171.000 kuna, a cijena joj je oslabila 0,37 posto, na 214,74 kune.
U većem fokusu investitora je i dionica Ine, čija cijena stagnira na 4.270 kuna, uz promet od 140.000 kuna.
A među likvidnijim izdanjima najveća gubitnica je dionica Podravke, koja je danas objavila poslovne rezultate za prvo tromjesečje. Cijena joj je pala 3,11 posto, na 266 kuna, uz promet od 110.000 kuna.
Prihodi od prodaje te kompanije u prvom tromjesečju iznosili su 804,15 milijuna kuna, što je 1,35 posto manje nego u prvom tromjesečju prošle godine.
Istodobno, ukupni prihodi dosegnuli su 832,28 milijuna kuna, te su bili 2 posto niži. Gubitak toga razdoblja bio je 9,3 milijuna kuna.
Međutim, ako se isključi jednokratni trošak zbrinjavanja zaposlenika od 40,5 milijuna kuna, Podravka bilježi rast profitabilnosti. Tako je njezina bruto dobit porasla 1 posto, na 313,7 milijuna kuna, dok je korigirana bruto dobit bila 51,9 posto ili 12 posto viša. Istodobno, korigirana neto dobit iznosi 31,5 milijuna kuna i viša je za 25 posto.
„Padu prodaje od jedan posto u odnosu na prvo tromjesečje lani najviše su doprinijeli rezultati prodaje u Hrvatskoj i na tržištima jugoistočne Europe. Ipak, za istaknut je rast operativne profitabilnosti ukoliko se rezultat promatra bez jednokratnih troškova zbrinjavanja zaposlenika, za koje je izdvojeno 40,5 milijuna kuna“, ocjenjuje Mažurin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu