Za većinu nas satovi su alatke. Preciznije, alatke koje nam govore koliko preostaje do kraja radnog vremena ili koliko se dugo prijateljica zadržala u kupaonici. No osim praktične funkcije satovi su i prvorazredni ukras jer ukazuju na poželjne atribute kao što su stil, status i upućenost u tehnologiju. Dapače, kaže se da je ručni sat jedini prihvatljiv komad nakita za modernog poslovnog čovjeka. Dugmad na manžetama asocira na staru gardu, a zlatne narukvice ili lančići neće vas prikazati u dobrom svjetlu osim ako niste trgovac sagovima.
Omiljeni Rolex
Sat ima jednak učinak kao i drugi statusni simboli poput otmjenog novčanika, elegantne kravate i skupocjenih kožnatih cipela: može unaprijediti ili unazaditi vaš izgled. Zamislite muškarca koji nosi dizajnersko odijelo, šminkerske cipele i sportski digitalni sat. Zamijenimo li digitalni sat luksuznim, ista će osoba isijavati stilom, klasom i moći. Birajući sat koji nosimo, bilo da je to superluksuzni Patek Philippe ili Rolex, Omega, Movado, TAG Heuer, Breitling, Seiko, Swatch ili bilo što između, šaljemo okolini diskretne signale o našoj osobnosti i o ekonomskom statusu. Tko nije dokučio velike stilske i komunikacijske potencijale koje krije ručni sat, lako bi mogao hodati uokolo s plastičnim ruglom iz trafike. Nema dvojbe da je jedan od važnih razloga zbog kojih ljudi kupuju skupe satove želja za izazivanjem divljenja, pa i zavisti u drugih ljudi. Iako to nitko ne voli priznati, nemoguće je prijeći preko spoznaje da je Rolex, primjera radi, toliko povezan s predodžbom o uspjehu. Mnogi su menadžeri i poduzetnici obilježili svoj ulazak u elitu mašući nekim od Rolexovih modela. Veliki zlatni satovi sigurno djeluju odvažno, no hoće li vlasnika okolina gledati s poštovanjem ili prijezirom ovisi o načinu nošenja. Nije uputno hvaliti se da vaš zlatni Rolex stoji više od nečijeg automobila niti nositi sat prelabavo stegnut tako da što češće viri ispod manžete. Iskazivanje statusa putem sata treba biti nenametljivo da bi se postigli najbolji rezultati. Ipak, nema dvojbe da vlasnici skupocjenih satova žele da drugi vide njihovo blago. To je razlog zašto su satovi posljednjih godina narasli do epskih proporcija od četiri i više centimetara. Veliki su satovi u trendu, no valja znati da takvi ne izgledaju osobito na tankim rukama. S druge strane spektra su nenametljivi, klasični satovi. Iako mogu biti skuplji od konkurenata, manje su razmetljivi. Nosite li takav sat, privući ćete znalačke poglede onih s profinjenim ukusom. Kad su satovi izumljeni, njihov je maksimum bio pokazivanje približnog doba dana.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu