Koliko je uistinu isplativo biti ‘dobar na poslu?

Autor: Poslovni dnevnik , 04. studeni 2015. u 14:53
Dugoročno osobe s više samokontrole bi mogli postati nezadovoljni teretom/FOTOLIA

Šefovi će upravo osobama s više samokontrole dati i više posla jer žele da zadatak bude obavljen dobro.

Istraživanje s Duke Fuqua poslovne škole pokazalo je da osobe s višom samokontrolom, tj. oni koji pamte rođendane, dopuštaju da im 'uvale' dodatne projekte na poslu, te lako rješavaju konfliktne situacije, plaćaju danak za svoja umijeća, piše internetski portal express.hr, a prenosi moj-posao.net. "Ljudi uvijek pričaju o tome kako je samokontrola dobra stvar", kaže Christy Zhou Koval, jedna od autorica istraživanja te napominje da to u većini slučajeva je pozitivna stvar.

Takvi ljudi često dobiju ono što žele, lakše određuju svoje ciljeve i vrlo su dobri poslovni partneri. Također su obično bolji s novcem od manje discipliniranih kolega, boljeg su općeg zdravlja i oko sebe održavaju stabilne i čvrste veze. Ipak, ljudi koji drže sve konce u svojim rukama na kraju završe preopterećeni. Drugi od njih očekuju više nego od ostalih kolega, a ta očekivanja ne moraju biti nimalo racionalna.  Osobe s visokom razinom samokontrole uživaju u tome što drugi ovise o njima pa lako na sebe preuzimaju dodatna zaduženja, međutim povećanje opsega posla dovodi ih do 'sindroma izgaranja'.

Šefovi će bez razmišljanja upravo osobama s više samokontrole dati i više posla jer žele da zadatak bude obavljen dobro i na vrijeme. Ipak, pitanje je hoće li šefovi taj dodatni trud i cijeniti, a istraživači su dokazali da vjerojatno – neće. Naime, ljudi obično podcijenjuju koliko je netko uložio vremena u određeni posao. To uzrokuje daljnje probleme, jer su osobe s višom samokontrolom opterećenije vezama na poslu od njihovih manje opterećenih kolega. Oni se više žrtvuju od kolega, čak i kada zbog tih žrtava ne postignu ono što su sami željeli.

Zanimljivo je da se obično na isti način ponašaju i u privatnim vezama. Biti uvijek na raspolaganju i obaviti sve što treba, vrlo je iscrpljujuće. Takve zaposlenike poslodavci bi trebali cijeniti i ne uzimati 'zdravo za gotovo'. Iako je kratkoročna poslovna strategija oslanjanja na takve osobe dobra, dugoročno ti bi ljudi mogli postati nezadovoljni teretom kojeg su nadređeni 'bacili' na njih i potražiti drugi posao. 

Komentirajte prvi

New Report

Close