Web revolucija: Oni su postali novo, moćno pogonsko gorivo i ekonomičan alat

Autor: Marta Duić , 29. svibanj 2016. u 10:36
Suradnjom s kompanijama čije proizvode testiraju blogeri su svoje hobije transformirali u projekte koji im donose zaradu i slavu, a brendovi savršen digitalni izlog dostupan svima

Internetski amaterski dnevnici danas su savršen i ekonomičan alat za testiranje novih proizvoda, ali i ‘špijuniranje’ konkurencije.

Bilo da je riječ o blogerima koji prate modu, gastronomiju, kozmetiku ili nešto posve drugo, njihov utjecaj na poslovni svijet postaje sve veći, a angažmani i suradnje blogera s poznatim brendovima sve poželjnije i učestalije.  Stoga nimalo ne čudi što brojne domaće kompanije  poput PIK-a, Dukata, Jadrana, posuđa Metalac ili pak strani brendovi Catrice i Essence uspješno surađuju s blogerima te zajednički rade na promociji gradeći i učvršćujući status i prepoznatljivost svojih proizvoda.

Prije tri godine PIK je svoju stranicu Volim-meso.hr odlučio redizajnirati, ne samo vizualno nego i strateški i sadržajno. Kako kažu, cilj je bio stvoriti aktivnu online zajednicu ljubitelja mesa te promovirati sve benefite njegove konzumacije . Autori na portalu su ljudi koji istovremeno kuhaju, fotografiraju i pišu, a birani su prema afinitetu i načinu prezentacije svojih jela,  stilu pisanja i prenošenja znanja o pripremi mesa."Na tržištu je postojao nedostatak kvalitetnog izvora informacija o crvenom mesu, no da bi takav izvor bio atraktivan širem tržištu, trebalo je osmisliti projekt koji će svakodnevno nuditi inspiraciju, odgovore i rješenja svojim korisnicima", objašnjavaju iz PIK-a. Dvije godine nakon pokretanja projekta, napravljeno je opsežno istraživanje koje je pokazalo kako osobe koje pripremaju i kupuju crveno meso svakodnevno koriste Volim-meso.hr za inspiraciju, edukaciju i rješenje praktičnih problema vezanih uz meso.

˝Volim-meso.hr nema vanjske oglase pa nije uvršten na Gemius mjerenja, no da je, bio bi među top 40 najposjećenijih stranica u Hrvatskoj. Broj posjeta, iako u web trendovima sve manje relevantan, raste, a s njim i zadržavanje na stranici pa danas osoba prosječno provede 3-4 minute konzumirajući Volim meso sadržaj˝, pohvalili su se iz PIK-a. Kao i svaki web projekt, i Volim-meso.hr se mora stalno prilagođavati, tehnologijama i trendovima, stoga planiraju poboljšanja stranice, dodatne aplikacije koje će pomoći korisnicima u rješenju svakodnevnih problema, primjerice u aktualnoj sezoni roštilja korisnicima će ponuditi inovativan kalkulator količine mesa za roštilj, a tu su i kvartalne Volim meso knjižice u pdf formatu.

 

Wolsperger-Dolezil

Natječajem za blogere Dobili smo ogromnu bazu ljudi koji žele surađivati s nama, a oni sada za to što vole dobivaju novac, a stižu im pozivi za suradnju i od ostalih kompanija.

Iz PIK-a objašnjavaju da se profili posjetitelja razlikuju prema sadržaju koji na portalu konzumiraju, glavni porivi su inspiracija i edukacija – koje meso pripremati i kako, a budući da Volim-meso.hr ima najveću bazu mesnih recepata, to je i primarni interes publike. Dominantan profil posjetitelja su osobe od 25 – 45 godina koje više puta tjedno kuhaju, za sebe ili obitelj te koje neprestano traži nove ideje i inspiraciju. U receptima se inzistira se na praktičnim rješenjima i idejama koje većina ljudi može realizirati u svojoj kuhinji, a zbog te praktičnosti su mnogi i stvorili naviku svakodnevnog pregledavanja portala i kuhanja prema receptima koje portal nudi. "Gotovo svi autori koji su tu od početka projekta aktivni su i danas, čime se osigurava kontinuitet kvalitete. Umjesto 'brzih pobjeda', fokus je stavljen na dugoročnu kvalitetu i produkciju što se s vremenom pokazalo kao najbolja odluka", poručuju iz PIK-a.

Vjetar u leđa
U želji da javnost potakne na pripremu hrane i uživanje u ukusnim jelima i Dukat je započeo suradnju s odabranim hrvatskim kulinarskim blogerima. Svoj Instagram profil subotom prepustio je umijeću šest blogera, a u prvoj godini suradnje predstavljena su 44 autorska blogerska recepta, od kojih 30 slanih i 14 slatkih jela nastala u u skladu s godišnjim dobom, sezonskim namirnicama i paletom Dukatovih proizvoda. Povodom prvog rođendana Dukat je predstavio ograničeno izdanje kuharice s 12 odabranih recepata. Kako kaže Elena Wolsperger-Dolezil iz Dukata koja je zadužena za ovaj projekt, zamisao se rodila kad su shvatili da moraju ići na Instagram.

"Razmišljali smo kakav sadržaja pružiti i odmah smo znali da ne želimo maltretirati ljude samo s proizvodima, jer je prošlo vrijeme toga, posebice na Instagramu gdje je bit smisliti sadržaj koji će biti relevantan, koristan, zanimljiv i primjenjiv 'followerima'. Naš asortiman se, naravno, veže uz prehranu, stoga smo se odlučili dati korisnicima sadržaj koji je koristan svima – nama u Dukatu, jer pružamo koristan sadržaj, korisnicima, jer ga oni mogu preuzimati, a benefite imaju je i oni koji za nas taj sadržaj produciraju. Time smo željeli i tim blogerima dati taj vjetar u leđa da svoj hobi i strast mogu pretvoriti u nešto više", kaže Elena Wolsperger-Dolezil.Na Instagramu su preko "hashtagova" tražili ljude koji se bave kuhanjem, imaju strast prema hrani i znaju ju pripremiti je, a da sve to lijepo izgleda, jer im je vizualni dojam bio ključan. Povodom godišnjice rada s blogerima izdali su mali video, pustili ga na Instagram i rekli svima koji ih prate da, žele li i oni biti Dukat blogeri, neka se jave i stave #želimbitidukatbloger.

"Dobili smo ogromnu bazu ljudi koji žele surađivati s nama, a pozitivna strana je da oni sada za to što vole dobivaju novac, postaju poznati i priznati te dobivaju i pozive za suradnje od ostalih kompanija. Dobro je uvijek biti prvi, razmišljati i dati kvalitetan sadržaj jer se time postavljaju trendovi. Novi smo u tome, gradimo imidž i skupljamo iskustvo, ali naša priča se širi čemu svjedoči i porast broja followera",  tvrdi Wolsperger-Dolezil.Da kuhanje ne mora nužno biti povezano samo s prehrambenom industrijom dokazuje suradnja posuđa Metalac i blogerica. Nadica Vujić Mitrović, direktorica marketinga u toj kompaniji je objasnila kako njihova uspješna suradnja traje već pet godina, a započela je kada su aktivno krenuli s Facebook stranicom. Priča je krenula posjetom triju blogerice iz Srbije njihovoj tvornici u Gornjem Milanovcu.  

"One su podijelile to iskustvo sa svojim fanovima, a ubrzo se ustalila suradnja Oliverom Senić i njezinim blogom 'Ja u kuhinji' koja traje i danas. Čak smo tiskali i prvu Metalčevu kuharicu ispunjen receptima koje je u našem posuđu pripremala naša Olja blogerica, kako je zovemo od milja", prisjetila se Nadica Vujić Mitrović.Slično je i s Hrvatskom gdje su prošle godine pokrenuli Facebook stranicu i privukli Ljupku Tanevsku koja vodi jedan od najčitanijih blogova. "Zvučat će nevjerojatno, ali svaka ta suradnja počinje i gotovo uvijek se nastavlja sa sasvim jednostavnom i iskrenom željom da jedni druge podržimo. Blogerice su utjecajne u svom svijetu, mi u svome, ali kad napravimo sinergiju s toliko dobre međusobne energije, to stvarno 'radi'. Ti recepti, fotografije, video snimci i komentari okupiraju fanove ne samo zbog kulinarskih razloga, već i iz čiste emocije i estetike. Metalac posuđe je razigran brend, usmjeren na istinsko zdravlje, harmoniju, radost u obitelji, a s druge strane, nestašan brend koji voli istraživati i zato se rado druži sa kreativcima, onima koji njegovoj razigranosti mogu dati nov vjetar u leđa", poručuje Vujić Mitrović.

Svijet mode i ljepote
Matilda Miličić zadužena za marketing i PR brendova essence i Catrice objašnjava kako je za njih suradnja s blogericama došla kao prirodan slijed događaja. "Blogovi su postala mjesta na kojima se dobija realna sliku o nekom proizvodu, i to iz prve ruke. Mišljenje blogera mladima je postalo jako važno, a mi imamo odličan omjer cijene i kvalitete i samim time imamo jako pozitivan feedback na komunikaciju i promociju naših brandova putem blogova. Djevojke ne traže samo recenzije, nego i ideje, savjete, inspiraciju za make-up te su  blogovi idealno mjesto za ispunjenje njihovih potreba", pojašnjava Matilda Miličić zadužena za marketing i PR brendova essence i Catrice.

Njihova suradnja s blogericama traje već četiri godine i pokazala se  kao pun pogodak, jer je broj čitateljica beauty blogova u Hrvatskoj sve veći i sve više djevojaka će prije kupnje određenog kozmetičkog proizvoda potražiti recenziju na internetu. Kako kaže Miličić, oni blogericama šalju novosti iz svijeta ljepote, informacija o novim proizvodima te limitiranim i trendovskim kolekcijama, a šalju im i proizvode na probu nakon čega one iznose svoje mišljenje o njima, svoja iskustva kako bi čitatelj bloga dobio što "stvarniju sliku" o proizvodu.

Catrice i essence i globalno imaju jake suradnje s blogericama, za proljeće 2016 essence je u suradnji s poznatim vanjskim blogericama kreirao limitiranu kolekciju Blogger's Beauty Secrets 2016. Blogerice su imale priliku kreirati paletu proizvoda za šminkanje te se u kolekciji  nalaze i četiri laka, kreirana po željama svake blogerice.Dokaz utjecaja blogerica je i priča Ane Karadžole koja stoji iza modnog bloga Psychocouture. U suradnji s Jadran čarapama na blogu je postavila slike s čarapama koje je izabrala u trgovini i čitateljima ponudila kupon za 50% popusta na cjelokupnu kupovinu. Bilo je iskorišteno više od 2300 kupona pri čemu je akcija morala biti ranije obustavljena zbog neočekivanog direktnog rezultata u prodaji.

Komentirajte prvi

New Report

Close